Taitojen opetteluun
Kymmensormijärjestelmä
Ohjelmointi
Alkeisohjelmointi ja graafiset ohjelmointiympäristöt
- Koodaustunti
http://koodaustunti.fi/ - Yhden tunnin mittainen johdatus tietojenkäsittelytieteeseen, joka toteutetaan haluamanasi ajankohtana.
- Koodaustunnin tarkoituksena on tutustuttaa "koodaamiseen" ja tehdä sitä arkipäiväiseksi.
- Koodikoulu
https://github.com/koodikoulu/koodikoulu - Scratch - graafinen "palikkaohjelmointi"
http://scratch.mit.edu/ - Light-Bot
http://light-bot.com/
Ohjelmointi
- CODE MAVEN
- javascriptin avulla yksinkertaisen grafiikan tuottamista step-by-step -tyylisesti.
- http://www.crunchzilla.com/code-maven
- GAME MAVEN
- CodeMavenin jälkeen kannattaa kokeilla javascriptin avulla yksinkertaisten pelien koodaamista.
- http://www.crunchzilla.com/game-maven
- MIT APP INVENTOR 2
- Mahdollistaa oman ohjelman tekemisen Android-puhelimeen graafisesti
- http://ai2.appinventor.mit.edu/
- GAME MAKER STUDIO
- Yksinkertaisten pelien ohjelmointiin tarkoitettu osittain graafinen ympäristö
- https://www.yoyogames.com/studio
HTML / Web-sivut
- Webmaker
https://webmaker.org - HTML-koodin luominen lennossa
- Päivittää näkymän jatkuvasti viereiselle sivulle
QR-koodit
- QR-koodit.fi
http://www.qr-koodit.fi/ - Tietoja QR-koodeista ja generaattori oman QR-koodin luomista varten
Tietokoneen rakentaminen ja komponentit
- HARDWARE.FI http://www.hardware.fi/artikkelit/artikkeli.cfm/parasta_tom_s_hardwaressa_kuinka_pc_rakennetaan